Cumpărătorii în căutarea unui nou cămin au de studiat o ofertă bogată, iar proprietarii deja au învățat că trebuie să facă niște eforturi pentru a atrage clienți. Reducerea prețului este întotdeauna o modalitate sigură de a găsi un cumpărător, dar ce altă soluție mai există pentru a face remarcată o proprietate? Un aspect impecabil, spun specialiștii. Cumpărătorii sunt dispuși să plătească prețul cerut de vânzător, dacă locuința îi cucerește de la prima vizionare.
Proprietarii care intenționează să scoată la vânzare o locuință știu că mici modificari, renovari si reparatii prin casa se vor dovedi inspirate. Cumpărătorii apreciază proprietățile în stare bună, însă care sunt lucrările care nu necesită investiții semnificative și reușesc să facă o locuință mai atractivă în ochii clienților? Răspunsul specific la această întrebare depinde de numeroși factori, precum efervescența pieței imobiliare, gama de preț în care se încadrează proprietatea, zona, perioada anului sau oferta concurentă. Însă indiferent de aceste caracteristici, anumite lucrări sunt aproape obligatorii înainte de a programa vizionări cu potențiali clienți.
„Cumpărătorii apreciază întotdeauna o proprietate cu aspect proaspăt. Senzația de nou, organizarea, curățenia, lumina – toate acestea cresc șansa de vânzare a locuinței și contribuie la un preț mai bun. Clienții înclină către astfel de locuințe, dintre multele proprietăți similare scoase la vânzare”, explică Ileana Preda, reprezentant RENET Real Estate Network.
Pentru a vinde un apartament, proprietarul trebuie să încerce să-și privească locuința cu ochii unui client
Ușa de la intrare este primul contact pe care îl are un potențial cumpărător cu proprietatea, astfel că specialiștii subliniază că o ușă nouă și ieftină este mult mai bună decât una foarte veche și uzată. Dacă ușa de la intrare a fost montată recent, nu scăpați din vedere curățarea acestea, ungerea balamalelor sau repararea sistemelor de închidere, acolo unde este cazul. De asemenea, aspectul unei locuințe depinde în mare parte de ușile de interior. Dacă acestea nu au mai fost schimbate de o bună bucată de vreme, iar bugetul nu vă permite achiziția unor uși noi, atunci recondiționarea acestora este soluția optimă, ce implică niște costuri scăzute.
Podeaua este adesea neglijată de vânzători, deși ocupă un spațiu generos, deci iese în evidență ușor. Modelul parchetului, textura plăcilor ceramice sau culoarea mochetei nu sunt relevante, deoarece gusturile sunt diferite. Important este ca pardoseala să fie într-o stare bună, să nu lase o impresie neplăcută în ochii vizitatorilor interesați de achiziția locuinței.
- Parchetul din lemn masiv este un plus în ochii cumpărătorilor. Chiar dacă a fost montat în urmă cu zeci de ani, prin rașchetare și lăcuire, împrospătează aspectul încăperilor
- Schimbarea mochetei implică o investiție mică, dar de efect. Culorile neutre sunt cele mai indicate, având șansa să fie pe placul mai multor potențiali cumpărători
- Plăcile ceramice crăpate sau ciobite lasă o impresie neplăcută. Înlocuirea acestora este o operațiune simplă și ieftină, mai ales dacă au fost păstrate câteva plăci de rezervă
Clienții analizează cu mare atenție pereții, căutând în special semnele infiltrațiilor (mai ales în cazul locuințelor de la ultimele etaje). Însă cu această ocazie, se observă cu ușurință orice crăpături, pete de igrasie sau decolorări. Nimic nu inspiră mai multă prospețime decât un perete zugrăvit recent, investiție ce implică un cost scăzut, mai ales dacă dispuneți de suficient timp liber încât să zugrăviți singuri. Culorile neutre si pastelate creează o atmosferă plăcută în orice încăpere, însă albul este una dintre cele mai ieftine și sigure alegeri.
- Modelul tapetulului este o preferință personală, șansele fiind foarte ridicate ca unui potențial client să-i displacă. Tapetul se dă jos cu ușurință, fără a necesita ajutorul unui meșter
- Elementele care personalizează pereții îi împiedică pe cei mai mulți clienți să se vizualizeze locuind în noul cămin. Stickerele decorative, lambriurile sau decorațiunile de pe tavan pot scădea atractivitatea proprietății
Lucrările de îmbunătățire a bucătăriei sau băilor implică niște costuri mai ridicate, însă fiecare leu investit va aduce profit. Dacă înlocuirea mobilierului nu poate fi suportată de buget, asigurați-vă măcar că eliminați toate urmele de murdărie sau că redați luciul suprafețelor lavabile – clienții vor observa fără plăcere chiuvetele pătate, geamul murdar al cuptorului sau blatul murdar. De asemenea, costul de înlocuire a bateriilor vechi cu unele noi este nesemnificativ, iar vizitatorii interesați de locuință vor fi plăcut impresionați.
„În cazul locuințelor vechi, clienții se uită după îmbunătățiri – majoritatea cumpărătorilor apelează la credite ipotecare, astfel că după achiziția apartamentului, nu își mai permit să renoveze. O locuință nu poate fi atractivă în ochii tuturor vizitatorilor interesați să o cumpere, dar întotdeauna va avea șanse mai mari de tranzacționare un apartament recondiționat. Chiar dacă se investesc sume mici în lucrările de renovare, chiar dacă materialele sunt ieftine, clienții vor prefera o astfel de proprietate în locul uneia fără îmbunătățiri”, încheie Daniel Dobre, managing partner City Dreams Realty.
Postat de Mircea Vinteanu - Realtor & CRS - Elite Imobiliare Constanta
Sursa: Imopedia
Momentan nu exista opinii postate.