Creare cont Login
elite-imobiliare.ro » cum selectezi un chirias de calitate
Vezi ofertele mele salvate


Categorii

Știri și noutăți

PromoReclama

Opinii Clienţi:

Promo

Cum selectezi un chiriaș de calitate?

Cei mai mulți proprietari caută un chiriaș în cercul de cunoștințe, de teama că un străin ar putea fi iresponsabil sau neserios. Sentimentul de îngrijorare este justificat, dar aria căutărilor nu ar trebui totuși restrânsă, ci ar trebui luate doar câteva măsuri de precauție. Specialistii nostrii te învață cum să eviți chiriașii lipsiți de seriozitate.

O proprietate de inchiriat neocupata este o sursă de îngrijorare, deoarece lipsa unui chiriaș se resimte în buget. Dar poate fi o sursă de neliniște și atunci când este închiriată, deoarece clientul poate ridica anumite probleme. Legislația din România favorizează chiriașul, astfel că există multe situații în care proprietarii sunt păgubiți – ori chiriașul se face brusc nevăzut, ori proprietarul trebuie să plătească din buzunar anumite stricăciuni, ori nu reușește să scape de vreun client care ridică probleme. Cum ne putem asigura că lăsăm locuința pe mâinile cuiva de încredere? Cum pot fi atrași chiriașii serioși?

Apartamentul oferit spre închiriere trebuie pregătit ca pentru expoziție

Atunci când este oferită spre închiriere, o locuință trebuie aranjată mai mult decât atunci când aștepți pe cineva în vizită. Trebuie să fie primitoare pentru un străin, acesta trebuie să se simtă „ca acasă” de îndată ce îi calcă pragul. Chiriașul serios este atent la detalii și caută o locuință decentă. Detaliile sunt analizate cu atenție, fiind chiar mai importante decât prețul.

„Apartamentul trebuie să fie pus la punct, să fie curat, să arate impecabil. Din păcate, proprietarii nu înțeleg importanța acestei reguli de bază, ne confruntăm cu această problemă chiar și la apartamente de lux. Prima impresie este importantă, clientul nu va reține cu plăcere o locuință dezordonată”, subliniază specialistii imobiliari.

„Proprietatea trebuie să îndeplinească un minimum de standard pentr a atrage clienti decenti. Mai mult, este și în avantajul proprietaului – cu cât standardul este mai ridicat, cu atât acesta poate justifica o chirie mai ridicată”, arată reprezentantul imobiliar.

Interviu cu chiriașul

Nu este neobișnuit ca proprietarul să fie interesat despre chiriaș, ba chiar solicitarea numărului de telefon al fostului proprietar. Temerile sunt eliminate atunci când există o colaborare cu un agent imobiliar profesionist. În general, consultantul imobiliar poartă discuțiile preliminarii, pune toate întrebările pentru a se asigura că găsește un chiriaș serios.

„Eu cred că a-l întreba pe client cine este, cu ce se ocupă, unde lucrează, sunt întrebări de bun simț. Este normal să știi pe cine lași să îți intre în casă. Nu la fel ar fi privită o întrebare legată de venitul lunar, deși în alte țări se practică, mai ales pentru că există legi care limitează valoarea chiriei la un anume procent din salariu”, continuă reprezentantul imobiliar.

Contractul de închiriere

Specialiștii imobiliari insistă asupra importanței pe care îl are un contract de închiriere. Deși proprietarii pot fi tentați să renunțe la astfel de documente, acestea pot fi singurele care ii vor despagubi in caz de nevoie.

„Din dorința de a rămâne cu mai mulți bani în buzunar, unii proprietari își asumă riscul de a nu face un contract scris. Poate veni un moment când proprietarul va fi pus într-o situație dificilă din cauza unei astfel de decizii, își asumă un risc inutil”, susțin specialistii imobiliari.

„Pentru a-și asigura locuința, în primul rând, proprietarul ar trebui să încheie un contract de închiriere, nu este suficient formularul-tip pus la dispoziție de autorități. Pentru un astfel de contract, este bine să fie consultat un avocat sau un consultant imobiliar, deoarece nu este deloc costisitor, fiind în schimb foarte avantajos”, sfătuiește reprezentantul imobiliar.

O măsură în plus pe care o iau proprietarii pentru a se feri de plata eventualelor pagube este depozitul de garanție. Această sumă se stabilește în funcție de valorile din casă, dar în general, reprezintă contravaloarea chiriei pe o lună.

Proprietarul trebuie să se implice chiar și după ce a bătut palma cu chiriașul

Odată ce locuința și-a găsit un chiriaș, lipsa de implicare a proprietarului nu ar trebui să scadă vertiginos. Acesta ar trebui să viziteze locuința periodic, este o clauză normală ca, într-o zi stabilită de comun acord cu chiriașul, să vină să verifice starea apartamentului. Unii chiriași ar putea fi deranjați de această inspecție, astfel că pretextul vizitei poate fi verificarea instalației electrice sau de gaze.

Pe de altă parte, pentru a se asigura că își menține clientul cu care are o bună relație, proprietarul ar trebui să fie un suport permanent pe parcursul contractului de inchiriere – să investească în lucrările de îmbunătățire sau renovare a locuinței, să nu mărească chiria nejustificat, să asculte dorințele clientului sau să renegocieze, dacă este cazul.

„Proprietarul ar trebui să rămână în mod constant conectat la realitățile pieței. În condițiile în care tendința este descrescătoare și există o variație importantă a chiriei, acesta ar putea să vină din proprie inițiativă în întâmpinarea clientului, astfel încât acesta să nu fie tentat să plece pentru 50 euro/lună”, încheie specialistul nostru. 

 

Articol postat de Mircea Vinteanu

Vezi toate ştirile

Data publicarii: 2012-08-04



©2011 www.elite-imobiliare.ro. All rights reserved.            Webdesign: Webdesign, creare site-uri web si magazine virtuale Găzduire: Gazduire web si inregistrare domenii Promovare: Catalog firme si companii