Creare cont Login
elite-imobiliare.ro » cum recunosti un agent imobiliar de incredere colaborarea cu un profesionist este cheia succesului intro tranzactie
Vezi ofertele mele salvate


Categorii

Știri și noutăți

PromoReclama

Opinii Clienţi:

Promo

Cum recunoști un agent imobiliar de încredere? Colaborarea cu un profesionist este cheia succesului într-o tranzacție

Consultanța oferită de un agent imobiliar profesionist scurtează semnificativ perioada de căutare a unei locuințe și scutește un client de numeroase bătăi de cap. Dar cum ajungem să colaborăm și să recunoaștem un consultant imobiliar de calitate și care sunt serviciile de care ar trebuie să beneficiem?

Profesionalismul consilierilor imobiliari este un subiect aprig dezbatut atat in breasla, cât și între clienții nemulțumiți în urma unor servicii slabe primite. Recesiunea i-a învățat pe români că trebuie să caute companii imobiliare cu reputație impecabilă și că nu trebuie să accepte serviciile amatorilor.

 „Se poate spune că aceste condiții economice nefavorabile au “curățat” parțial piața de agențiile și agenții imobiliari care nu au avut o activitate solidă. Dacă înainte de criză oricine făcea imobiliare, acum agenții trebuie să dovedească că ei furnizează cele mai bune servicii de consultanță. Promovarea a jucat și ea un rol important în creșterea vizibilității brandurilor din imobiliare și întărirea încrederii clienților în ele”, explică Ana Popa, Marketing & Communication Manager Century 21 Network.

Recomandările din partea prietenilor, una dintre cele mai sigure metode de a intra în contact cu un specialist

Statisticile internaționale arată că cei mai mulți oameni care au nevoie de un serviciu caută referințe printre cunoscuți, iar românii nu fac excepție. O colaborare de succes cu un consultant imobiliar merită menționată prietenilor, iar un vânzător poate obține astfel mai multe recomandări. Într-o eră a tehnologiei, puteți căuta cât mai multe informații pe internet despre potențialii colaboratori, iar in urma unei analize, puteți stabili mai multe întâlniri.

„Sfătuiesc clienții să facă interviuri cu agenții, pe modelul țărilor occidentale, unde agenții știu ce au de făcut, iar clienții știu ce trebuie să ceară. Nu trebuie puse neapărat niște întrebări standard la prima întâlnire, însă clienții ar trebui să aibă niște așteptări standard. Aș sublinia că, deși experiența unui agent imobiliar vechi poate ajuta, și un agent nou poate rezerva surprize plăcute”, spune Mădălina Vasile, Broker/Owner ReMax Properties.

Prima impresie contează: consultantul imobiliar va reprezenta clientul în relația cu alte persoane

La o primă întâlnire, trebuie să fim deosebit de atenți la abilitățile de comunicare ale agentului imobiliar, deoarece ar putea fi reprezentantul nostru în relația cu potențialii cumpărători. Acesta trebuie să se poată conecta cu alți oameni, însă nici imaginea sau limbajul corpului nu sunt de neglijat.

Agentul imobiliar trebuie să fie o persoană amabilă, deschisă, care pune în practică un model de consiliere orientat spre clienți, bazat pe un Cod de Etică și Conduită. Este foarte important ca agentul să aibă excelente abilități de comunicare, având capacitatea de a iniția și susține relații sociale și parteneriate productive. Inovativitatea și perseverența se numără și ele printre calitățile care vor diferenția candidații”, sfătuiește Ana Popa, Marketing & Communication Manager Century 21 Network.

Analiza comparativă de piață și planul de marketing – servicii obligatorii din partea unui profesionist

 „Vânzătorul trebuie să primească o analiză comparativă de piață care să îl ajute sa isi pozitioneze corect proprietatea, să primească un plan de marketing prin care să înțeleagă exact ce va face consultantul pentru banii pe care îi solicită, contacte de la foști clienți pentru a demonstra că a colaborat cu succes cu alte persoane, exemple de proprietăți pe care le-a promovat (descrieri, fotografii, flyere)”, subliniază reprezentantul ReMax Properties. 

Analiza comparativă de piață ajută vânzătorii să realizeze concurența din piață. Raportul ar trebui să conțină un set de proprietăți cu caracteristici similare (zonă, suprafață, an de construcție etc.). De asemenea, trebuie să includă proprietăți care se află momentan pe piață și detalii despre acestea (de câte zile au fost listate, la ce praguri de preț s-au repoziționat), dar și detalii despre proprietăți vândute (prețul inițial, cel final și numărul de zile petrecut pe piață).

„Clienții ar trebui sa beneficieze în primul rând de o analiză comparativă de piață care să determine valoarea corectă a imobilului. Un program personalizat de marketing ar fi următorul serviciu pe care un agent imobiliar profesionist ar trebui să îl pună la dispoziția clienților săi”, întărește reprezentantul Elite Services.

Planul de marketing diferă de la o proprietate la alta și depinde de creativitatea fiecărui agent imobiliar. Prin prezentarea planului de marketing, clientul va înțelege cum îi va fi promovată proprietatea, în cazul contractelor de exclusivitate. Proprietățile de lux beneficiază de un plan de marketing aparte, însă pentru proprietățile medii, acesta poate include un tur virtual, fotografii profesioniste, broșuri împărțite în proximitatea clădirii, consiliere a proprietarului în legătură cu vânzarea locuinței ( mici trucuri care pot facilita tranzactionarea rapida). Poate părea simplu, însă un agent imobiliar profesionist știe exact către ce site-uri să se orienteze, știe cât de des trebuie reactualizat anunțul pentru a atrage cumpărători, știe cum să recunoască un cumpărător potrivit și cunoaște nenumărate ponturi pentru a vinde cât mai rapid o locuință.

„În afară de aceste aspecte, fiecare consultant are o serie de elemente diferite – fiecare are o rețea de alți agenți cu care colaborează, rețea ce poate furniza potențiali clienți. Un consultant imobiliar are o bază de date de cumpărători către care cumunică constant proprietățile de care se ocupă. Sunt multe avantaje adunate în ani de experiență”, arată Mircea Vinteanu.

În plus, este important de știut cât de des contactează respectivul agent un proprietar pe care îl are în portofoliu. Un proprietar ar trebui să fie constant pus la curent cu toate detaliile legate de locuința sa, să știe câte vizualizări are, câte persoane s-au interesat de acea proprietate, ce părere au avut potențialii clienți. Se poate folosi o fișă pe care să o completeze orice potențial cumpărător, în care să fie notate impresiile pozitive și negative, deoarece proprietarul trebuie să aibă o imagine corectă și să fie implicat în procesul de vânzare.

Nu în ultimul rând, din punct de vedere legal, un consultant imobiliar nu are obligația de a se ocupa de acte sau a-și asista clientul la notar. Însă practica uzuală spune că un client este însoțit de către consilierul său imobiliar în toate etapele tranzacției, iar din cel în ce mai multe companii oferă servicii complete, de la curățenie și mutare, până la avocați și notari.

 

    

        Postat de  Mircea Vinteanu - Realtor & CRS -

     Elite  Imobiliare  Constanta - Elite Vision And Consulting

Vezi toate ştirile

Data publicarii: 2012-11-30

Opinii clienti:

Momentan nu exista opinii postate.


©2011 www.elite-imobiliare.ro. All rights reserved.            Webdesign: Webdesign, creare site-uri web si magazine virtuale Găzduire: Gazduire web si inregistrare domenii Promovare: Catalog firme si companii