Creare cont Login
elite-imobiliare.ro » cum recunosti un agent imobiliar de incredere colaborarea cu un profesionist este cheia succesului intro tranzactie
Vezi ofertele mele salvate


Categorii

Știri și noutăți

PromoReclama

Opinii Clienţi:

Promo

Cum recunoști un agent imobiliar de încredere? Colaborarea cu un profesionist este cheia succesului într-o tranzacție

Consultanța oferită de un agent imobiliar profesionist scurtează semnificativ perioada de căutare a unei locuințe și scutește un client de numeroase bătăi de cap. Dar cum ajungem să colaborăm și să recunoaștem un consultant imobiliar de calitate și care sunt serviciile de care ar trebuie să beneficiem?

Profesionalismul consilierilor imobiliari este un subiect aprig dezbatut atat in breasla, cât È™i între clienÈ›ii nemulÈ›umiÈ›i în urma unor servicii slabe primite. Recesiunea i-a învățat pe români că trebuie să caute companii imobiliare cu reputaÈ›ie impecabilă È™i că nu trebuie să accepte serviciile amatorilor.

 „Se poate spune că aceste condiÈ›ii economice nefavorabile au “curățat” parÈ›ial piaÈ›a de agenÈ›iile È™i agenÈ›ii imobiliari care nu au avut o activitate solidă. Dacă înainte de criză oricine făcea imobiliare, acum agenÈ›ii trebuie să dovedească că ei furnizează cele mai bune servicii de consultanță. Promovarea a jucat È™i ea un rol important în creÈ™terea vizibilității brandurilor din imobiliare È™i întărirea încrederii clienÈ›ilor în ele”, explică Ana Popa, Marketing & Communication Manager Century 21 Network.

Recomandările din partea prietenilor, una dintre cele mai sigure metode de a intra în contact cu un specialist

Statisticile internaÈ›ionale arată că cei mai mulÈ›i oameni care au nevoie de un serviciu caută referinÈ›e printre cunoscuÈ›i, iar românii nu fac excepÈ›ie. O colaborare de succes cu un consultant imobiliar merită menÈ›ionată prietenilor, iar un vânzător poate obÈ›ine astfel mai multe recomandări. Într-o eră a tehnologiei, puteÈ›i căuta cât mai multe informaÈ›ii pe internet despre potenÈ›ialii colaboratori, iar in urma unei analize, puteÈ›i stabili mai multe întâlniri.

„Sfătuiesc clienÈ›ii să facă interviuri cu agenÈ›ii, pe modelul țărilor occidentale, unde agenÈ›ii È™tiu ce au de făcut, iar clienÈ›ii È™tiu ce trebuie să ceară. Nu trebuie puse neapărat niÈ™te întrebări standard la prima întâlnire, însă clienÈ›ii ar trebui să aibă niÈ™te aÈ™teptări standard. AÈ™ sublinia că, deÈ™i experienÈ›a unui agent imobiliar vechi poate ajuta, È™i un agent nou poate rezerva surprize plăcute”, spune Mădălina Vasile, Broker/Owner ReMax Properties.

Prima impresie contează: consultantul imobiliar va reprezenta clientul în relaÈ›ia cu alte persoane

La o primă întâlnire, trebuie să fim deosebit de atenÈ›i la abilitățile de comunicare ale agentului imobiliar, deoarece ar putea fi reprezentantul nostru în relaÈ›ia cu potenÈ›ialii cumpărători. Acesta trebuie să se poată conecta cu alÈ›i oameni, însă nici imaginea sau limbajul corpului nu sunt de neglijat.

Agentul imobiliar trebuie să fie o persoană amabilă, deschisă, care pune în practică un model de consiliere orientat spre clienÈ›i, bazat pe un Cod de Etică È™i Conduită. Este foarte important ca agentul să aibă excelente abilități de comunicare, având capacitatea de a iniÈ›ia È™i susÈ›ine relaÈ›ii sociale È™i parteneriate productive. Inovativitatea È™i perseverenÈ›a se numără È™i ele printre calitățile care vor diferenÈ›ia candidaÈ›ii”, sfătuieÈ™te Ana Popa, Marketing & Communication Manager Century 21 Network.

Analiza comparativă de piață È™i planul de marketing – servicii obligatorii din partea unui profesionist

 „Vânzătorul trebuie să primească o analiză comparativă de piață care să îl ajute sa isi pozitioneze corect proprietatea, să primească un plan de marketing prin care să înÈ›eleagă exact ce va face consultantul pentru banii pe care îi solicită, contacte de la foÈ™ti clienÈ›i pentru a demonstra că a colaborat cu succes cu alte persoane, exemple de proprietăți pe care le-a promovat (descrieri, fotografii, flyere)”, subliniază reprezentantul ReMax Properties. 

Analiza comparativă de piață ajută vânzătorii să realizeze concurenÈ›a din piață. Raportul ar trebui să conÈ›ină un set de proprietăți cu caracteristici similare (zonă, suprafață, an de construcÈ›ie etc.). De asemenea, trebuie să includă proprietăți care se află momentan pe piață È™i detalii despre acestea (de câte zile au fost listate, la ce praguri de preÈ› s-au repoziÈ›ionat), dar È™i detalii despre proprietăți vândute (preÈ›ul iniÈ›ial, cel final È™i numărul de zile petrecut pe piață).

„ClienÈ›ii ar trebui sa beneficieze în primul rând de o analiză comparativă de piață care să determine valoarea corectă a imobilului. Un program personalizat de marketing ar fi următorul serviciu pe care un agent imobiliar profesionist ar trebui să îl pună la dispoziÈ›ia clienÈ›ilor săi”, întăreÈ™te reprezentantul Elite Services.

Planul de marketing diferă de la o proprietate la alta È™i depinde de creativitatea fiecărui agent imobiliar. Prin prezentarea planului de marketing, clientul va înÈ›elege cum îi va fi promovată proprietatea, în cazul contractelor de exclusivitate. Proprietățile de lux beneficiază de un plan de marketing aparte, însă pentru proprietățile medii, acesta poate include un tur virtual, fotografii profesioniste, broÈ™uri împărÈ›ite în proximitatea clădirii, consiliere a proprietarului în legătură cu vânzarea locuinÈ›ei ( mici trucuri care pot facilita tranzactionarea rapida). Poate părea simplu, însă un agent imobiliar profesionist È™tie exact către ce site-uri să se orienteze, È™tie cât de des trebuie reactualizat anunÈ›ul pentru a atrage cumpărători, È™tie cum să recunoască un cumpărător potrivit È™i cunoaÈ™te nenumărate ponturi pentru a vinde cât mai rapid o locuință.

„În afară de aceste aspecte, fiecare consultant are o serie de elemente diferite – fiecare are o reÈ›ea de alÈ›i agenÈ›i cu care colaborează, reÈ›ea ce poate furniza potenÈ›iali clienÈ›i. Un consultant imobiliar are o bază de date de cumpărători către care cumunică constant proprietățile de care se ocupă. Sunt multe avantaje adunate în ani de experiență”, arată Mircea Vinteanu.

În plus, este important de È™tiut cât de des contactează respectivul agent un proprietar pe care îl are în portofoliu. Un proprietar ar trebui să fie constant pus la curent cu toate detaliile legate de locuinÈ›a sa, să È™tie câte vizualizări are, câte persoane s-au interesat de acea proprietate, ce părere au avut potenÈ›ialii clienÈ›i. Se poate folosi o fișă pe care să o completeze orice potenÈ›ial cumpărător, în care să fie notate impresiile pozitive È™i negative, deoarece proprietarul trebuie să aibă o imagine corectă È™i să fie implicat în procesul de vânzare.

Nu în ultimul rând, din punct de vedere legal, un consultant imobiliar nu are obligaÈ›ia de a se ocupa de acte sau a-È™i asista clientul la notar. Însă practica uzuală spune că un client este însoÈ›it de către consilierul său imobiliar în toate etapele tranzacÈ›iei, iar din cel în ce mai multe companii oferă servicii complete, de la curățenie È™i mutare, până la avocaÈ›i È™i notari.

 

    

        Postat de  Mircea Vinteanu - Realtor & CRS -

     Elite  Imobiliare  Constanta - Elite Vision And Consulting

Vezi toate ÅŸtirile

Data publicarii: 2012-11-30

Opinii clienti:

Momentan nu exista opinii postate.


©2011 www.elite-imobiliare.ro. All rights reserved.            Webdesign: Webdesign, creare site-uri web si magazine virtuale Găzduire: Gazduire web si inregistrare domenii Promovare: Catalog firme si companii