Creare cont Login
elite-imobiliare.ro » ce castigi si ce pierzi daca alegi sa vinzi o locuinta pe cont propriu
Vezi ofertele mele salvate


Categorii

Știri și noutăți

PromoReclama

Opinii Clienţi:

Promo

Informatii Vanzatori:


Ce câștigi și ce pierzi, dacă alegi să vinzi o locuință pe cont propriu?

Ocolirea agenților imobiliari este poate cea mai mare grijă a celor care vor să vândă o locuință. Această tendință s-a acutizat odată cu adâncirea crizei economice. Fiecare ban contează, iar un comision de 3 procente dat agențiilor imobiliare pare uriaș, în calculele inițiale. Paradoxal însă, comisionul se traduce adesea în bani câștigați, nu bani pierduți. În special atunci când proprietarii nu au experiență nici în vânzări, nici pe piața imobiliară. Condiția este sa lucrezi cu agenti imobiliari de calitate.

Ce câștigi și ce pierzi, dacă alegi să vinzi o locuință pe cont propriu?La o primă vedere, există posibilități nelimitate de promovare a unei proprietăți. Internetul ajunge la oricine, iar postarea anunțului de vânzare pe un număr cât mai mare de siteuri ar trebui să deschidă ușile către clienți. În realitate însă, lucrurile sunt ceva mai complicate, iar procesul ajunge aproape întotdeauna mai costisitor decât angajarea unui agent imobiliar. Vânzarea, cumpărarea sau închirierea unei locuințe reprezintă un proces care implică sentimente, obișnuințe și, mai ales, bani. Iar acolo unde sunt bani mulți, și orgoliile sunt pe măsură.

„Un agent imobiliar știe să lucreze cu timpul, banii și stresul clienților. Aceasta este o virtute. Puțini dintre particulari înțeleg cât de greu este să convingi un client să cumpere. Un proprietar fără experiență poate să greșească ușor în defavoarea lui. Poate să ceară un preț prea mare și să rateze astfel vânzarea; poate să ceară un preț prea mic și să piardă diferența; poate solicita termene imposibile din partea cumpărătorului; poate să investească în modernizarea locuinței sperând că îi va aduce niște bani în plus, când de fapt pierde timp și bani pentru niște lucruri care nu valorează nimic în opinia clientului”, arată Mircea Mazăre, manager No Risk Imob.
 
Proprietarii nu pot fi buni vânzători pentru că sunt subiectivi și, adesea, neinformați

Un proprietar care decide să vândă singur poate să găsească clienți interesați, dar se poate împotmoli atunci când trebuie să demonstreze cu obiectivitate că acea proprietate este cea mai avantajoasă achiziție pentru bugetul dat. Aici intervine capacitatea de negociere, iar un om care nu s-a specializat în acest domeniu nu știe când să fie flexibil și când să fie de neclintit.

„Este o credință comună între proprietari faptul că, dacă vor negocia direct cu cealaltă parte, vor fi mai avantajați. Acest lucru ar putea fi adevărat, dacă presupunem că atât cumpărătorul cât și vânzătorul sunt persoane rezonabile, care știu să discute eficient. Dar când există neînțelegeri între cele două părți, doar un agent poate să le aplaneze. Altfel, tranzacția este compromisă. Un vânzător poate respinge oferta unui cumpărător și pentru simplul motiv că nu îi place cum arată”, explică un reprezentant Galaxy Imob.

Mai mult decât atât, agenții imobiliari au spații publicitare cumpărate, iar anunțurile postate de ei ajung întotdeauna la clienți înaintea celor postate de particulari. În plus, agenților nu le place să piardă timpul plimbând clienții la apartamente nepotrivite nevoilor lor. Deci la vizionare ajung doar cei care au un interes real pentru proprietate. Aceste lucruri nu au cum să fie controlate de particulari, care pot avea impresia ca au economisit comisionul, dar cu prețul unui efort care poate nu merita făcut. În plus, există posibilitatea ca un agent imobiliar să fi obținut un preț mai bun, chiar și după achitarea comisionului.

Un agent imobiliar bun are ca prim scop vânzarea avantajoasă a proprietății, nu comisionul

Contractele sunt de asemenea subapreciate. Un contract bun protejează ambele părți și oferă posibilitatea de a vă retrage din afacere fără pierderi, dacă o singură clauză nu este îndeplinită.

„Se întâmplă des ca un client să achite avansul și apoi să tragă mult de timp până să plătească diferența. Printr-un contract se poate stipula faptul că întârzierile sunt penalizate. Mulți clienți preferă să plătească mai mult pentru a întârzia puțin. Sunt multe scenarii clasice în tranzacțiile imobiliare, iar un agent cu experiență le poate transforma în avantaje pentru clientul lui”, continuă oficialul Galaxy Imob.

Totodată, pentru a vinde o proprietate, nu trebuie numai să acceptați clienții, cu toate nemulțumirile și pretențiile lor, dar este obligatoriu și să răspundeți solicitărilor lor la orice oră din zi, deoarece clienții se reorientează rapid dacă sunt amânați. Toate acestea transformă agentul imobiliar într-un pion principal în a obține cel mai bun preț, în cel mai scurt timp.

În ciuda opiniei generale, sunt incontestabile beneficiile colaborării cu un consultant imobiliar profesionist

Cei mai mulți potențiali clienți tind să privescă dintr-un unghi complet diferit serviciile unui agent imobiliar. Numeroși români preferă să treacă singuri prin întregul proces, pentru a economisi banii de comision, deoarece au impresia că totul va merge ca pe roate. Însă realitatea este cu totul alta.

„Mai mult de 80% dintre proprietari cred că un agent imobiliar nu face altceva decât să le indice o adresă, să le deschidă o ușă, să le prezinte că e vopsit cu Superweiss. Este foarte important să înțelegi că acest serviciu înseamnă consiliere, pentru că este foarte important să știi ceva despre vânzarea sau achiziția ta. Un agent pregătit știe ce se întâmplă în piață, care e valoarea de piață a imobilului, care este competiția. Apoi există niște pași prin care se negociază prețul unei tranzacții și este important să te folosești de un agent imobiliar care îți dă anumite informații și te ghidează pe acest drum și, nu în ultimul rând, vorbim și de pașii efectivi ai tranzacției, cei administrativi”, arată Ruxandra Cleciu, președintele Asociației Române a Agențiilor Imobiliare.

Problema nu stă însă doar în capacitatea proprietarilor de a înțelege cum funcționează agențiile imobiliare. Disconfortul, atunci când vine vorba de intermediere în domeniu, are rădăcini adânci. Este teama față de neprofesioniști, teamă încetățenită pe bună dreptate de-a lungul timpului. Dar vremurile s-au schimbat, iar românii au opțiuni cu adevărat bune. Important e să învețe să deosebească șarlatanii de profesioniști.

„Este vorba despre mentalitatea oamenilor, care trebuie să înțeleagă că trebuie să lucreze cu firme profesioniste, cu agenți acreditați sau profesioniști, pe acte, pe factură, pe chitanță. Dar proprietarii preferă să plătească mai puțin pentru un serviciu mai slab. Dacă proprietarii nu ar mai accepta să lucreze cu aceste persoane, ele nu ar exista pe piață”, încheie Alexis Tzanos, director Orfeas Real Estate.

     Postat de  Mircea teanu - Realtor & CRS -

     Elite  Imobiliare  Constanta - Elite Vision And Consulting

Data publicarii: 2013-03-19

Opinii clienti:

Momentan nu exista opinii postate.

Oferte exclusive

Ultimele Oferte

España - Chalet con estilo en venta, Rincón de Loix - Benidorm / Spania
España - Chalet con estilo en venta, Rincón de Loix -  Benidorm / Spania

Dormitoare: 4


499.000 Euro
Villa impresionante en venta - Rincón de Loix - Benidorm / Spania
Villa impresionante en venta - Rincón de Loix -  Benidorm / Spania

Dormitoare: 6


1.350.000 Euro
Marbella - Apartament magnific cu 3 dormitoare si terasa de 112 mp - Spania
Marbella - Apartament magnific cu 3 dormitoare si terasa de 112 mp - Spania

Dormitoare: 3

Suprafata utila: 100 mp

Confort: Lux


580.000 Euro
Marbella - Duplex spectaculos in zona rezidentiala exclusivista - Spania
Marbella - Duplex spectaculos in zona rezidentiala exclusivista - Spania

Dormitoare: 4

Suprafata utila: 386 mp

Confort: Lux


2.750.000 Euro
Apartament de lux cu 2 dormitoare in Marbella - Spania
Apartament de lux  cu 2 dormitoare in Marbella - Spania

Dormitoare: 2

Suprafata utila: 93 mp

Confort: Lux


269.000 Euro
Vezi toate ofertele
PromoReclama

©2011 www.elite-imobiliare.ro. All rights reserved.            Webdesign: Webdesign, creare site-uri web si magazine virtuale Găzduire: Gazduire web si inregistrare domenii Promovare: Catalog firme si companii